Solliciteer

Het schrijven van een businessplan, een logo en website ontwikkelen en het voeren van kennismakingsgesprekken met potentiële klanten en partners. Een greep uit de zaken waar ik mij de afgelopen maanden met de oprichting van onderzoeks- en adviesbureau Sports Intelligence heb bezig gehouden. Juist nu denk ik vaak terug aan mijn intakegesprek voor de Executive MBA Sport Management met programmamanager Antje Diertens op Papendal. Wat mij betreft een belangrijk kantelpunt in mijn professionele carrière. Als ik de MBA niet had gevolgd, dan had ik de durf niet gehad om Sports Intelligence op te richten.

Al een tijdje was ik op zoek naar een goede vervolgopleiding in het domein Sport Management. Ik had sterk de behoefte me verder te ontwikkelen en daarnaast mijn kansen op de sportarbeidsmarkt te vergroten. Alle mogelijke sportopleidingen op academisch niveau heb ik onderzocht en de Executive MBA Sport Management van de Wagner Group was voor mij de overduidelijke winnaar. Het veelzijdige en kwalitatieve curriculum aangeboden door boeiende (gast)docenten sprak mij erg aan. De studiereizen naar China en Noord-Amerika zijn daarnaast een waardevolle toevoeging aan het curriculum en verruimen de blik op de internationale sportwereld.

De doorslaggevende factor was voor mij echter de visie op leren. Leren geschiedt niet schools. Effectief leren vindt plaats door een uitgelezen combinatie van theorie en praktijk, uitwisseling en interactie, bezinning en reflectie. Mijn ervaring is dat gedurende de gehele opleiding de individuele leerbehoefte van de deelnemer centraal wordt gesteld. Naast het vergaren van kennis wordt gericht gewerkt aan de ontwikkelpunten die van belang zijn om het persoonlijke doel in de sport te behalen. Dit kan een doel zijn binnen een bestaande functie, maar ook een nieuwe baan of zelfs een switch vanuit een andere branche naar de sportindustrie. De groepen zijn relatief klein, maximaal 15 deelnemers met verschillende achtergronden. De diversiteit binnen de groep zorgt voor een dynamisch geheel waarin door middel van kennisuitwisseling en interactie veel van elkaar geleerd kan worden.

Ik heb mij tijdens de twee jaar studie in stroomversnelling kunnen ontwikkelen. Mijn oorspronkelijke doel van het vinden van dé baan in de sport is verschoven naar het oprichten van mijn eigen onderneming. Na mijn afstuderen besefte ik dat ik zoveel kennis en ervaring in huis heb, daar wil ik graag meerdere sportorganisaties van kunnen laten profiteren. Plots kwamen er van allerlei kanten mogelijkheden op mijn pad. Ik kreeg de kans om met Sports Intelligence aan te sluiten bij het SX Centrum van Triple Double in Eindhoven. Als start-up kan ik in dit concept profiteren van het netwerk in de sport en krijg ik professionele begeleiding en ondersteuning bij het opzetten van mijn onderneming. Ook werd mij de mogelijkheid geboden een samenwerking aan te gaan met een bestaand onderzoeksbureau. Bij Centron ben ik per 1 mei jl. verantwoordelijk voor een nieuw op te richten sport unit. Op afstand heeft Philip Wagner, directeur van de Wagner Group, mij in dit traject uitstekend geadviseerd en begeleid.

Mede dankzij de sterke basis die is gelegd door de Executive MBA Sport Management zie ik mijn toekomst als ondernemer vol vertrouwen en energie tegemoet! 

www.sports-intelligence.nl
www.wagnergroup.nl/sport-management