Banner Banner Banner

Vacatures

Retail VM & Marketing Manager
Amsterdam
CRM Manager e-Commerce
Amsterdam
Gymdocent ochtenduren
Amsterdam
Office Coordinator
Amsterdam

Digital Sports Day 2017 omvat alle digitale kansen in de sport

Op 31 oktober wordt voor het derde jaar Digital Sports Day georganiseerd. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een netwerkevenement waar 500 sportprofessionals unieke kennis van 25 digitale experts en docenten ophalen. Het evenement vindt dit jaar plaats in Supernova, de hightech zaal van de Jaarbeurs Utrecht. Na een super mooie dag vorig jaar hebben we het programma verder uitgewerkt, mede door alle digitale ontwikkelingen en de mensen die we elke dag spreken uit het werkveld.

 
Sport en digitale ontwikkelingen raken steeds meer met elkaar verbonden. Dat is met name terug te zien in hoe sportfans media consumeren en de nieuwe mogelijkheden om fans en actieve sporters via digitale platforms te verbinden. De markt biedt steeds slimmere softwaretools om op creatieve manieren fans en sporters te betrekken bij een topsporter, een team, een club of een evenement. Ook wordt de beleving bij live-evenementen in stadions en op andere locaties steeds vaker ondersteund door nieuwe technologieën. Dit geeft mogelijkheden nieuwe services aan te bieden en de beleving van bezoekers te vergroten. De recreatieve sporter ontwikkelt zich eveneens snel op digitaal terrein. Hij of zij beschikt over een reeks aan innovatieve apps die het sporten leuker en socialer maken.

Al deze ontwikkelingen geven een enorme impuls aan de vernieuwing van business modellen in de sport. Ieder jaar worden de mogelijkheden groter en veelomvattender. Zo zijn er afgelopen jaren grote stappen gezet in het ontwikkelen van nieuwe marketingdata rond fans. Als gevolg daarvan worden in de moderne sportmarketing concepten als fan first en personalisatie steeds meer toegepast. Ook de snel ontwikkelende mogelijkheden voor live streaming scheppen een hele nieuwe omgeving.

eSports en gaming ontwikkelen zich inmiddels als een nieuwe categorie in de sportindustrie. Het is niet verbazend dat sponsors open staan voor al deze innovaties. Zij investeren steeds meer in 'digitale activatie' om hun sponsorships meer waarde te geven.

Op Digital Sports Day 2017 wordt deze unieke samenhang tussen content, media, rechten, sponsoring en digitale marketing uitgebreid behandeld. Doel van Digital Sports Day is deze kennis te delen en de deelnemers praktische toepassingen en kansen aan te reiken. Om dit nog scherper toe te spitsen op de individuele behoeften kunnen deelnemers een maatwerkprogramma samenstellen uit de expertsessies.

Beleveniseconomie

Het strategische belang van digitale ontwikkelingen is voor de sportsector – net als voor andere sectoren binnen onze samenleving – enorm groot. De consument anno 2017 is onderdeel van een beleveniseconomie en er is concurrentie om aandacht op tal van terreinen. De toepassing van digitale kennis binnen de sport geeft mogelijkheden producten en diensten succesvoller te maken en sporters en sportfans nog intenser met hun sportvoorkeuren te verbinden. Iedere sportorganisatie en sportprofessional heeft kansen om meerwaarde uit deze digitale ontwikkelingen te halen.

Op Digital Sports Day wordt ook aandacht besteedt aan de meer fundamentele technologische ontwikkelingen die de komende drie tot vijf jaar markten gaan veranderen. Een actueel voorbeeld hiervan is de snelle opkomst van chatbots als vervanger van de apps op onze smartphones. Ook artificial intelligencegaat een grote invloed krijgen binnen de sport.

Prachtig dus om mee te gaan in deze ontwikkelingen, bij je huidige werkgever of voor de toekomstige werkgever. Inschrijven voor Digital Sports Day 2017 kan via www.digitalsportsday.nl. Bezoekers van SportNetwerk ontvangen 50 euro korting op de inschrijving bij gebruik van de kortingscode SportNetwerk bij de aanmelding tot 1 oktober 2017. 

Banner Banner Banner