Banner Banner Banner

Vacatures

Adviseur Sport en Cultuur
Alblasserdam
Afdelingsmanager
Den Haag
Projectleider Sport
Amsterdam
Combinatiefunctionaris Squash
Utrecht

Eerste editie van het SportNetwerk Event een succes!

 

 

Hand in hand met Partner van de Toekomst ABN AMRO ging Sport-Netwerk.nl begin 2015 de uitdaging aan om banen te creëren in de sport- en marketingindustrie. Na maanden van netwerken, brainstormen en voorbereiden was het vorige week zover: de eerste editie van het SportNetwerk Event. Met de steun van elf krachtige partners en suppliers ontving Sport-Netwerk.nl in thuisbasis SX zeventig talentvolle, sport minded professionals. De kandidaten presenteerden zich voor het oog van een zestiental assessoren, al strijdend in verschillende assessments om een job bij de zes aanwezige topwerkgevers (ABN AMRO Sponsoring en Events, Triple Double, Golazo Sports, SportVibes, Under Armour en Red Bull).

18.00 Nadat de talenten werden ontvangen in het Centre Court Café en even de mogelijkheid hadden de concurrentie af te tasten, werden zij naar het SPECO Sportslab begeleid. Hier begon het programma met een welkomstwoord van Sander Fonville van Sport-Netwerk.nl, gericht aan alle aanwezigen (deelnemers, assessoren en fotograaf) een kort woordje van Joris Hermsen, sponsormanager bij ABN AMRO.

18.30 Het avondprogramma begon met een sport-, sportmarketing- en sportsponsoringquiz. De quiz gold als ijsbreker van de avond en omvatte vijfentwintig inhoudelijke vragen om het aanwezige jonge sportbrein op te frissen.

19.15 De zeventig aanwezige deelnemers werden opgedeeld in groepen van vijf tot vijftien personen, afhankelijk van de werkgever waarvoor zij streden. Dit betekende dat kandidaten één tot en met tien meegingen met de ABN AMRO-assessoren, de kandidaten elf tot en met vijfentwintig zich bij Golazo-assessoren voegden en zo verder. Verdeeld over verschillende unieke ruimtes in het SX mochten de kandidaten zich vervolgens aan de hand van een vooraf aangereikte case presenteren.

20.15 Aansluitend op de casepresentaties hadden de werkgevers het genoegen om hun eigen kandidaten beter te leren kennen middels  een-op-eengesprekken. Deze een-op-eengesprekken hadden, net als de casepresentaties, als motto ‘de eerste indruk telt’. Met relatief weinig tijd hadden de kandidaten de kans de assessoren het gevoel te geven de beste pick van de avond te zijn.

21.15 De deelnemers verzamelden zich weer in het Centre Court Café, waar zij genoeg stof tot netwerken hadden! De assessoren kregen ondertussen de kans om nog eens goed te overleggen en de puntjes op de ‘i’ te zetten. Na goed overleg werden de kanshebbers voor een job bij de betreffende werkgever besproken.

21.30 Om de avond af te sluiten mochten de deelnemers zich nog eenmaal naar het SPECO Sportslab begeven, alwaar de bekendmaking van de winnaars van de avond stond te wachten. Na een dankwoord aan alle aanwezigen, werden elf kanshebbers op het podium geroepen.

21.45 De winnaars werden nog even op de foto gezet, waarna het Centre Court Café toneel was voor een ontspannen naborrel. Een erg leuke afsluiting van de avond, waarbij veel netwerken een sterke boost kregen.

Sport-Netwerk.nl dankt nog eenmaal alle aanwezige assessoren en deelnemers. Ook vernoemen wij graag NIMA, Wagner Group, SportWorks, Sportlife, MB Promotions, Red Bull, Arko, Marketingfacts en, in het bijzonder, Partner van de Toekomst en hoofdpartner ABN AMRO, voor hun bijdrage aan de eerste editie van het succesvol verlopen SportNetwerk Event. Op naar de tweede editie!

Alle foto's zijn te vinden op: http://www.sportnetwerkevent.nl/gallerij/ 

Banner Banner Banner Banner